Az Iveco Eurocargo nehéz tehergépjármű kínálat
Az Iveco Eurocargo a közepes és nehéz tehergépjárművek kategóriájában 7,5 tonnától 18 tonna össztömegig kínál járműveket különböző felhasználásokra, beleértve a 18 tonnás teherautókat is, amelyek ideálisak nehéz terhek szállítására.
A városi és elővárosi árú terítésre a 7,5 és 12 t-as 4×2 modellek alkalmasak, a 18 tonnás teherautók pedig regionális árú terítésre, hűtött árú szállításra.
A 12 tonnás teherautók és 16 tonnás teherautók közötti kategóriában az építőipari alkalmazások és kommunális feladatok ellátása jellemző: darus, billenő felépítmények, háztartási hulladékgyűjtés, útseprő és mosó.
Ezeket egészítik ki a 4×4 modellek, amelyek kommunális feladatokra, építőipari felhasználásra és speciális feladatok ellátására alkalmasak, mint a tűzoltó és a magasból-mentő járművek.
Minden egyes felhasználásnak megfelelő rövid, hosszú vagy dupla (csapatszállító) fülke áll rendelkezésre 1 vagy 2 lépcsős kivitelben. Az alacsonyabb 1 lépcsős kivitel megkönnyíti a napközbeni sűrű be és kiszállásokat. Az össztömegek függvényében különböző gumiabroncsok választhatók: 17,5”, 19,5”, 20”, 22,5”-os méretben.
Teljesítmény és rugalmasság a legkülönbözőbb igényekhez
A járművek meghajtásáról 4 és 6 hengeres motorok gondoskodnak, Tector 5- 160, 190, 210 LE teljesítménnyel és Tector 7- 220, 250, 280, 320 LE teljesítménnyel. Alternatív meghajtási megoldásként a 11, 12 tonnás teherautóknál, illetve a 15 és 16 t-as modelleknél rendelkezésre áll a Tector 7 CNG – sűrített földgázzal működő motor.
A sebességváltók tekintetében manuális 6 és 9 fokozatú ZF típusok állnak rendelkezésre és automata Allison váltók CNG járművekhez és speciális felhasználásokhoz, a MY24 kiviteleknél pedig a ZF8AP automata váltó kerül bevezetésre. A ZF váltókhoz Telma elektromágneses lassítófék rendelhető.
A 12 tonnás teherautóknál elérhető a könnyű, optimalizált EL modell, amely kifejezetten nagy hasznos terheléshez vannak tervezve. A felépítmény típusa és a fuvarfeladat függvényében parabolikus és félelliptikus felfüggesztések állnak rendelkezésre, opcionálisan hátsó vagy teljes légrugós felfüggesztéssel. A 18 tonnás teherautóknál a maximális 7500 és 13000 kg-os tengely terhelések érhetők el.
Intelligens vezetéstámogató rendszerek a gondtalanabb utazásért
A 2024 július 1-től kötelező GSR elemek is rendelkezésre állnak majd az új MY24 Eurocargo modelleknél:
- Fáradékonyság- és figyelemérzékelés
- Indításgátló alkoholszonda előkészítése
- Intelligens sebességszabályozó
- Elmozdulási információs rendszer
- Holttérfigyelő rendszer
- Tolatóradar
- Vészfékjelzés
A gépkocsivezető kényelmét szolgálják a következő opciók:
- mindkét oldalról jól megközelíthető fülke,
- átlátható műszerfal nagy központi kijelzővel,
- új kormánykerék, vezérlőgombok és váltókar,
- mobil irodaként használható középső tároló.
A 24-es teherautó modellek új hátsó LED lámpákkal is rendelhetők, amelyeknek jobb a láthatósága, kisebb az áramfogyasztásuk és hosszabb az élettartamuk.
Az alváz kiviteleknek és hajtásláncoknak köszönhetően az Eurocargo modellek megfelelnek a városi, elővárosi, regionális áru-terítésnek, az építőipari, kommunális feladatoknak és a speciális összkerékhajtást igénylő tűzoltási és egyéb feladatoknak.